f md

f md

فریت بار چیست؟ | مراحل فریت به خارج از کشور

انتخاب بهترین شرکت باربری کار سختی نیست. شما می توانید از تجربه افرادی که از خدمات کشتی استفاده کرده اند بهره مند شوید.

باربری یکی از خدمات مورد نیاز تمامی کسانی است که قصد دارند در هنگام مهاجرت به کشور دیگری بخشی از لوازم و تجهیزات خود را جابجا کنند. گاهی اوقات این اقلام شامل لوازم خانگی یا برخی از اقلام مورد نیاز شما می شود که بسیار بیشتر از حداکثر بار قابل حمل در سفر است. هزینه فریت بار یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در انتخاب بهترین شرکت فریت بار است.

بهترین راه برای حمل بار به خارج از کشور مراجعه به شرکت هایی است که این خدمات را ارائه می دهند. باربری جهان کالا یکی از این شرکت هاست که می توانید با خیال راحت صفر تا صد بار را به آن بسپارید. لطفا توجه داشته باشید که حمل و نقل فقط شامل کالاهایی می شود که غیرتجاری هستند.

مراحل فریت

اولین قدم تماس با مشاوران دنیای کالاهای باربری است. اطلاعاتی در مورد وزن، حجم و نوع کالا ارائه دهید. البته مشاوران نیز می توانند در محل حضور داشته باشند. پس از بررسی کالا و ارائه اطلاعات لازم در این زمینه، همکاران ما برای بسته بندی کالا حاضر می شوند. این بسته بندی طبق قوانین شرکت های هواپیمایی انجام می شود.

پس از بسته بندی، محموله برای تشریفات گمرکی و فرودگاهی به پایانه بار ارسال می شود.

سمپاشی برای برخی از محصولات چوبی ضروری است.

در پایان بارنامه صادر می شود و هزینه باربری مشخص می شود.

سپس می توانید از کد رهگیری برای ردیابی مسیر بار استفاده کنید.

تبصره: صاحب محموله باید در حین انجام امور گمرکی حضور داشته باشد و مدارک لازم از قبیل گذرنامه، کارت ملی، آدرس کامل فرستنده و گیرنده و فهرست کالا را ارائه نماید.

انواع روش های فریت بار؟

زمینی: فریت باربری زمینی برای کشورهای همسایه مناسب است. مثل ترکیه، ارمنستان و ....

هوا: کشتی های حمل و نقل هوایی مهم ترین هستند. این روش معمولاً برای کشتی های مسافرتی به کانادا و اروپا استفاده می شود.

دریایی: این روش برای کشورهایی است که بندر دارند. اگر وزن کالای شما بیش از 200 کیلوگرم است و برای رسیدن به مقصد عجله ندارید از این روش استفاده کنید. این روش ارزانتر از روش هوایی است.

حمل و نقل

کشتی ها توسط کدام خطوط هوایی اداره می شوند؟

در حال حاضر در ایران باربری توسط خطوط هوایی ایران ایر، ماهان، امارات، قطر ایرویز و ترکیش ایر انجام می شود. کرایه از طریق خطوط هوایی ایران هزینه کمتری دارد و اگر می خواهید در هزینه خود صرفه جویی کنید، ایرلاین های ایرانی گزینه های مناسب تری هستند. فری بار ایران ایر از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر خطوط هوایی برخوردار است.

هزینه فریت بار چگونه تعیین می شود؟

همانطور که می دانید هزینه کل برای حمل و نقل نمی توان در نظر گرفت. هزینه حمل و نقل تنها به وزن و مقصد مورد نظر شما مربوط نمی شود، بلکه به وزن حجمی بار نیز مربوط می شود. بنابراین برای برآورد هزینه بار لازم است تمامی موارد در نظر گرفته شود.

برای محاسبه وزن حجمی بار می توانید از این فرمول استفاده کنید:

وزن

اگر می خواهید اطلاعات دقیقی در مورد هزینه های باربری به یک کشور خاص به دست آورید، می توانید با مشاوران جهان کالا تماس بگیرید.

هزینه حمل و نقل شامل:
هزینه بسته بندی

هزینه ارسال تا فرودگاه

هزینه های توزین، تخلیه و بارگیری

هزینه تشریفات گمرکی و مجوزهای مربوطه

هزینه بارنامه

چه کالاهایی قابل ارسال نیستند؟

قبل از ارسال، قوانین هر کشور را بررسی کنید. در سایت باربری جهان کالا می توانید مقالات مرتبط با باربری تمامی کشورها را بیابید

هزینه فریت بار در خارج از کشور

شرکت های ارائه دهنده خدمات باربری برای خود محدوده وزنی دارند و هزینه های دریافتی از مسافران با توجه به وزن بار آنها محاسبه می شود. در اینجا وزن هایی است که برخی از شرکت ها برای تعیین هزینه های خود تعیین می کنند.

وزن تا 45 کیلوگرم
45 تا 100 کیلوگرم
100 تا 300 کیلوگرم
بیش از 300 کیلوگرم
برای اکثر مسافران این سوال مطرح است که هزینه های حمل و نقل چقدر است و چگونه تخمین زده می شود. پاسخ به این سوال بسیار ساده است. شرکت فریت بار بسته به کاری که انجام می دهد هزینه ای از شما دریافت می کند. برخی از خدماتی که شرکت های باربری به شما ارائه می دهند شامل بسته بندی، حمل و نقل، مواد، کارتن های بسته بندی و پالت سازی می باشد. بیشتر مسافران از اینکه شرکت های کشتیرانی مجبور به انجام این کار هستند آگاه نیستند. متاسفانه برخی از شرکت ها در ابتدا فقط هزینه بارنامه ای را که شرکت های هواپیمایی به مسافر اعلام می کنند گزارش می کنند اما در نهایت با صدور بارنامه مسافر با هزینه بالایی مواجه می شود. در ادامه هزینه خروج بار از فرودگاه (محاسبه با وزن 100 کیلوگرم) را به شما خواهیم گفت.

اتریش برای کالاهای مسافری حدود 60 یورو
انگلستان مساف 150 برای کالاهای مسافری
کانادا برای کالاهای مسافری حدود 100 دلار است
استرالیا حدود 260 دلار برای هر مورد مسافر
آلمان حدود 50 یورو برای کالاهای مسافری
کشورهای اروپایی برای کالاهای مسافری حدود 100 یورو
ممنوعیت کشتی

ممنوعیت حمل و نقل

اقلامی مانند: ادکلن، شامپو، نرم کننده، لوازم آرایشی، الکل، اتانول، ترشی و سرکه که ایمنی هواپیما را به خطر می اندازد.
اسلحه، تپانچه و هرگونه تجهیزات نظامی
اقلام گرانبها و با ارزش مانند طلا، نقره، سنگ‌های قیمتی و عتیقه‌جات، نسخ خطی، نقاشی‌های مینیاتوری، آثار هنری اصیل، فرش‌ها و قالی‌های گرانبها و هرگونه اشیا تاریخی که جزء میراث فرهنگی و تاریخی کشور است.
صادرات انواع فیلم و سی دی و ... فقط با مجوز قابل ارسال می باشد

نکات مهم در مورد فریت بار

اگر ایرلاین خاصی برای سفر خود دارید، مجبور نیستید چمدان خود را با همان ایرلاین جابجا کنید. شما حق انتخاب شرکت دیگری را برای انتقال محموله خود دارید.
شرکت هایی را برای بار خود انتخاب کنید که دارای مجوز هستند و مکان خاصی در فرودگاه دارند. هنگام تهیه بارنامه به این نکته توجه داشته باشید که پچ سابر را به افراد غیر مسئول تحویل ندهید.
فراموش نکنید هزینه ای که برای باربری می پردازید بابت بارنامه است و باید آن را با شرکتی که باربری را انجام می دهد محاسبه کنید. گمرک ایران بابت مراحل اولیه گمرک هیچ هزینه ای از شما دریافت نمی کند و فقط هزار تومان برای صادرات کالاهای فوری دریافت می کند.
خطوط هوایی رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند و قیمت های متفاوتی را برای مسیرهای مختلف ارائه می دهند. همیشه از چندین شرکت هواپیمایی قیمت بگیرید و پس از یافتن بهترین قیمت برای باربری، اقدام به زدن بارنامه کنید.

f md
f md

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋